Juristforbundet fornyer og utvider avtalen med Handelsbanken

Pressemelding 14. februar 2022

Juristforbundet fornyer og utvider avtalen med Handelsbanken om banktilbud til sine 21 000 medlemmer, som får svært konkurransedyktige betingelser og sin egen personlige rådgiver i Handelsbanken. – Vi har sikret medlemmene våre en av markedets beste bankavtaler både når det gjelder priser og innhold, sier generalsekretær Magne Skram Hegerberg i Juristforbundet.

Juristforbundet er interesse- og arbeidstakerorganisasjonen for mer enn 21 000 jurister, advokater, dommere og juridiske studenter. Nær 5000 medlemmer og ektefeller/samboere er blitt kunde av Handelsbanken gjennom avtalen siden 2019, og antallet øker løpende.

Arild Andersen, adm. direktør i Handelsbanken Norge og Magne Skram Hegerberg, generalsekretær i Juristforbundet.
Daniel Gauslaa

– Vi fornyer avtalen fordi medlemmene våre har vært svært fornøyde med den. Nå blir avtalen enda mer attraktiv ved at tilbudet utvides med både boligkreditt og pensjon, sier Juristforbundets generalsekretær Magne Skram Hegerberg.

Medlemmene har tilgang til boligfinansiering, boligkreditt, fondssparing, pensjonssparing og andre banktjenester.

Viktig avtale for Handelsbanken

– Vi er stolte over at Juristforbundet har ønsket å fortsette dette samarbeidet med Handelsbanken, sier administrerende direktør Arild Andersen i Handelsbanken Norge.

Avtalen ble først inngått i 2019. Avtalens popularitet blant Juristforbundets medlemmer har bidratt merkbart til Handelsbankens vekst i privatmarkedet de siste tre årene.

– Dette er en viktig avtale for Handelsbanken med kunder som passer oss godt. Ambisjonen vår er at juristene, sammen med alle de andre kundene våre, skal være Norges mest fornøyde bankkunder gjennom å oppleve personlig oppfølging, gode digitale løsninger og konkurransedyktige priser, sier adm. direktør Arild Andersen i Handelsbanken Norge.

Fornøyde kunder og kort svartid

Ifølge undersøkelser fra Norsk Kundebarometer og EPSI er Handelsbanken blant bankene med de mest fornøyde kundene i Norge. Undersøkelsene viser at Handelsbanken er den banken det oppleves enklest å komme i kontakt med, blant annet takket være den korteste svartiden. Handelsbanken er også best av de nasjonale bankene når det gjelder kvalitet på rådgivning og serviceinnstilling, ifølge EPSI 2021*.

Ytterligere informasjon:

Magne Skram Hegerberg, generalsekretær, Juristforbundet, tlf. 99738588, msh@juristforbundet.no

Arild Andersen, adm. direktør, Handelsbanken Norge, tlf. 92405213, arild.andersen@handelsbanken.no

Lars N. Sæthre, kommunikasjonsdirektør, Handelsbanken Norge, tlf. 92016566, lars.saethre@handelsbanken.no

* Mer om kundetilfredshet: EPSI 2021: Handelsbanken er den enkleste banken å komme i kontakt med – Magasinet | Handelsbanken

Handelsbanken i Norge er en av landets ledende banker både i privat- og bedriftsmarkedet. I Norge har Handelsbanken nær 280 milliarder NOK i utlån. Handelsbanken er Norges tredje største bedriftsbank. Handelsbanken er representert i hele landet med 42 kontorer og rundt 800 ansatte. I tillegg til tradisjonell bankvirksomhet, tilbyr Handelsbanken tjenester innen livsforsikring, kapitalforvaltning og verdipapirer (rente og valuta, aksjemegling, corporate finance). Handelsbanken i Norge er en del av Svenska Handelsbanken. Banken ble etablert i 1871. I Norge har Handelsbanken vært siden 1988. Hovedkontoret ligger i Stockholm. Banken er notert på Stockholm Børs. www.handelsbanken.no

Relaterte artikler