EPSI 2022: Handelsbanken har Norges mest fornøyde spare- og investeringskunder

Handelsbanken går helt til topps i EPSIs undersøkelse blant spare- og investeringskunder. Kundene mener Handelsbanken er best på service og oppfølging, og oppriktig interessert i kundene. Ingen aktør har høyere tillit. – Hyggelig og inspirerende tilbakemelding fra kundene, sier leder for retail og pensjon i Handelsbanken, Andreas Øwre.

Publisert: 06.12.2022

Handelsbanken troner øverst i årets EPSI-undersøkelse blant spare- og investeringskunder.

Studien er bygget etter samme oppskrift som den vanlige EPSI-undersøkelsen, men utvalget er kunder som sparer eller investerer i fond eller aksjer. Det er gjennomført 1837 dybdeintervjuer.

– Det er viktig for oss at kundene har tillit til oss og opplever at vi er tett på og har deres beste for øye. Dette var derfor en veldig hyggelig og inspirerende tilbakemelding fra kundene, sier leder for retail og pensjon i Handelsbanken, Andreas Øwre.

Leder for retail og pensjon i Handelsbanken, Andreas Øwre.
Handelsbanken

Best på servicekvalitet

I Handelsbanken jobber vi etter flere grunnverdier, som vi er glade for blir verdsatt av kundene våre.

Ifølge undersøkelsen er Handelsbanken best på servicekvalitet, som innebærer at kundene føler seg best ivaretatt hos Handelsbanken.

Banken oppleves best på å ta initiativ og komme med relevante råd og anbefalinger, samt best på å holde kundene informerte om ting som påvirker kundeforholdet.

– Vi ser at stadig flere ønsker å ta ansvar for økonomien sin. Noen ønsker å forvalte sparepengene sine langsiktig og ansvarlig, andre sparer målrettet til en god pensjonistøkonomi. Det er inspirerende å jobbe med kunder som ønske å være smarte og langsiktige med sparingen og investeringene sine, sier Øwre.

– Får spesielt gode tilbakemeldinger på finansielle rådgivere

Handelsbankens modell med personlig rådgivning og service trekkes frem av daglig leder i EPSI Norge, Fredrik Høst:

– I en tid med markedsuro og usikkerhet, er det mange kunder som setter stor pris på å kunne snakke med en rådgiver som kjenner dem og som kan hjelpe dem med å ta de rette valgene. Dyktige og kompetente rådgivere er med på å bygge tillit, og Handelsbanken får spesielt gode tilbakemeldinger på deres finansielle rådgivere. Dette gjør at kundene føler seg godt ivaretatt, og at de anbefalingene Handelsbanken kommer med innen sparing og investering er til det beste for dem, sier Høst.

Ifølge EPSI er ingen kunder mer fornøyd med sin finansielle rådgiver enn Handelsbankens, og kundene mener banken er fremst på å gi anbefalinger som er til kundens eget beste.

– Skal være der for kundene

I tillegg scorer vi høyest på å vise oppriktig interesse for kundene, og at vi er det mest pålitelige selskapet for sparing og investering.

– En bank skal være til å stole på. Handelsbanken er også i 2022 rangert som Europas mest solide bank av Global Finance. Vi skal være der for kundene med råd, hjelp og kapital i både oppgangs- og nedgangstider. Det er i tøffere tider at både banker og kunderelasjonene blir testet, sier Øwre.

Vil du bli kunde hos oss? Ta kontakt med ditt nærmeste bankkontor.

Relaterte artikler