Handelsbanken best av bankene i Prospera-undersøkelsen

Handelsbanken er av kundene våre kåret til den ledende banken i Prosperas kåring av private banking-leverandører i Norge. Vi scorer høyt på flere av våre grunnverdier, som etiske standarder, personlig kontakt, god serviceinnstilling, bærekraftige investeringer og sterkeste merkevare. – Stor takk til kundene for tilliten, sier Zakaria Saaliti, leder for private banking i Handelsbanken.

Publisert 09.12.22

Vi i Handelsbanken er stolte over andreplass i Prospera sin årlige kåring av private banking-leverandørene i Norge. Det betyr at Handelsbanken er ledende blant bankene.

Kantar Sifo Prospera intervjuer 570 private banking-kunder, som evaluerer aktørene ut fra en rekke kriterier, blant annet merkevare, personlig kontakt, serviceinnstilling, proaktivitet og bærekraft.

Sterkeste merkevaren

– Stor takk til kundene for tilliten. Og takk til private banking-rådgiverne våre, som leverer Norges beste bankopplevelse også innenfor private banking, sier Zakaria Saaliti, leder for private banking i Handelsbanken.

Handelsbanken er strålende fornøyde med å ha tatt tilbake andreplassen bak Formue i et år som har vært særdeles krevende i de finansielle markedene.

– Det er ekstra gledelig at vi i år topper listen med den sterkeste merkevaren, og som flere år tidligere er vi i toppen i den viktige kategorien «etiske standarder», sier Saaliti.

Zakaria Saaliti
Zakaria Saaliti, leder for private banking i Handelsbanken.
Bård Gudim / Handelsbanken

Helhetlig rådgivningstilbud

Handelsbanken jobber etter flere grunnverdier, som vi er glade for blir verdsatt av kundene våre; personlig kontakt, god serviceinnstilling og bærekraftige investeringer.

Vi håper og tror at dette er blant grunnstenene som gjør at kundene sier at de har stor vilje til å anbefale oss til andre.

Tilbakemeldingen er også at vi evner å gi et helhetlig rådgivningstilbud, med proaktive rådgivere som har godt overblikk over kundens helhetlige økonomi, og slik kan sørge for de beste valgene og løsningene for den enkelte kunde.

– Vi er ydmyke og takknemlige for de gode tilbakemeldingene vi har fått og tar til dette som en tillitserklæring for jobben vi skal gjøre videre for å løfte oss ytterligere, forteller Saaliti.

Relaterte artikler